Comunicat — 24/1/2019

La plataforma ‘Salvem l’alzina i les casetes del carrer Encarnació’ accepta la via de l’expropiació per a les parcel·les del carrer Encarnació 13, 15 i 17, tal com sempre ha exigit per fer front a l’operació especulativa de la propietat. El col·lectiu considera que els usos que ha de tenir el futur espai han d’incloure un jardí obert al veïnat, un equipament públic i habitatge protegit de lloguer, assegurant la titularitat, gestió i provisió 100% públiques del conjunt.

Cal garantir la participació de tot el veïnat —a través de processos participatius oberts i inclusius— en la definició de l’equipament i la seva gestió, la salvaguarda del patrimoni natural i arquitectònic de l’espai i la ubicació i proporció de cadascun dels usos (equipament, jardí i habitatge). Les veïnes i veïns exigim ser presents en tot el procés, per tant també en la redacció del Catàleg de Patrimoni i la Modificació del Pla Urbanístic.

A Gràcia vivim una greu problemàtica pel que fa a l’habitatge –lloguers impossibles, mobbing, desnonaments—, que resulta en l’expulsió de veïnes i l’elitització de la vila. En aquest sentit, la plataforma recorda que és urgent i prioritari comptar amb un veritable parc d’habitatge públic que es pot nodrir, entre d’altres, de l’expropiació dels pisos buits dels bancs.

Instem l’Ajuntament a iniciar la implementació de la proposta sense més dilacions, amb una reunió amb ‘Salvem l’alzina i les casetes del carrer Encarnació’ la setmana vinent.

Seguim avançant cap a l’expropiació!
Seguim fent front a l’especulació!

Vila de Gràcia, 24 de gener de 2019